Εικονικές τάξεις | Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
| More

Αντιμετώπιση προβλημάτων

Βρείτε τη λύση σε συνήθη προβλήματα

Σε αυτή την ενότητα μπορείτε να βρείτε λύσεις σε προβλήματα σχετικά με το Centra, μέσω των περιπτώσεων που περιγράφονται. Σε περίπτωση προβλήματος παρακαλείσθε να εξερευνήσετε την παρούσα ενότητα. Για την εμφάνιση της λύσης πατήστε επάνω στο πλαίσιο του προβλήματος. Αν δε βρείτε το πρόβλημα που αντιμετωπίζετε μπορείτε να επικοινωνήσετε με το διαχειριστή του συστήματος μέσω e-mail.

Πίνακας περιεχομένων

  1. Συνήθη προβλήματα, γρήγορες λύσεις
  2. Συνήθη ερωτήματα και περιπτώσεις χρήσης
  3. Αναφορές και επιπλέον οδηγίες


1. Συνήθη προβλήματα, γρήγορες λύσεις

Java
Ποιές είναι οι απαιτήσεις Java για χρήση του Saba Meeting (Centra);

Η πρόσβαση στην πλατφόρμα Centra (Saba Web Access) απαιτεί:

  • Εγκατεστημένη Java 1.6.0_10 ή νεότερη (προτείνεται η τελευταία έκδοση)
  • Το πρόσθετο Java (Java plugin) πρέπει να είναι ενεργοποιημένο στο πρόγραμμα περιήγησής σας

Σημείωση:

Το Saba Centra Meeting χρησιμοποιεί πιστοποιημένο Java Applet. Πρέπει να επιτρέπεται η προσπέλασή του κάθε φορά εφόσον ζητηθεί από το πρόγραμμα περιήγησης


Πώς ελέγχω αν διαθέτω συμβατή έκδοση Java;

Η Java 1.6.0_10 ή νεότερη πρέπει να είναι εγκατεστημένη και ενεργοποιημένη στο πρόγραμμα περιήγησης, ώστε να παρακολουθήσετε ή να συντονίσετε μια εκδήλωση μέσω του Centra. Προτείνεται πάντα να έχετε την τελευταία έκδοση Java και μόνο αυτή (απεγκαταστήστε τις προηγούμενες εκδόσεις).

Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα για να επιβεβαιώσετε ότι η έκδοση Java που διαθέτετε υποστηρίζεται:

  1. Πλοηγηθείτε στη διεύθυνση http://www.java.com/en/download/installed.jsp
    javaverify1
  2. Πατήστε το κουμπί Verify Java version
  3. Αν έχετε παλιότερη έκδοση, θα σας ζητηθεί άδεια για να εκτελεστεί η Java. Επιλέξτε το κουμπί «Εκτέλεση αυτή τη φορά» («Run this time»)
    javaverify2
  4. Υπάρχει περίπτωση να εμφανιστεί μήνυμα για παραχώρηση δικαιωμάτων εκτέλεσης Java κατά την παραπάνω διαδικασία. Βεβαιωθείτε ότι αποδέχεστε κάθε μήνυμα τέτοιου είδους.

Πώς ενεργοποιώ τη Java στο Safari σε Mac;

Για να χρησιμοποιήσετε επιτυχώς το Centra (Saba Web Access) σε Mac πρέπει να επιτρέψετε τη φόρτωση του Java Applet. Όταν η Java είναι αποκλεισμένη, μια ασπρόμαυρη σελίδα εμφανίζεται κατά την προσπάθεια συμμετοχής σε μια εκδήλωση. Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα για να ρυθμίσετε τις επιλογές του Safari ώστε να επιτρέπει πάντα την εκτέλεση του Java plugin για τις ιστοσελίδες του Centra.

  1. Στη γραμμή εργαλείων του προγράμματος περιήγησης επιλέξτε Safari->Preferences
  2. Κάντε κλικ στο κουμπί Security
    javasafari1
  3. Κάντε κλικ στο κουμπί Manage Website Settings
    javasafari2
  4. Επιλέξτε Always allow από τη λίστα για την ιστοσελίδα του Saba Meeting (Centra)
    javasafari3
  5. Πατήστε Done
  6. Επανεκκινήστε το Safari

Πώς ενεργοποιώ τη Java στον Internet Explorer σε Windows;

Για να χρησιμοποιήσετε επιτυχώς το Centra (Saba Web Access) σε Windows πρέπει να ενεργοποιήσετε το Java plugin (Πρόσθετο) στο πρόγραμμα περιήγησής σας. Όταν το πρόσθετο Java δεν είναι ενεργοποιημένο, μια ασπρόμαυρη σελίδα εμφανίζεται κατά την προσπάθεια συμμετοχής σε μια εκδήλωση. Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα για να ενεργοποιήσετε το πρόσθετο.

  1. Στον Internet Explorer, από το μενού Εργαλεία επιλέξτε Διαχείριση προσθέτων
  2. Βρείτε το Πρόσθετο Java (Add-on) και πατήστε Ενεργοποίηση

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ VIDEO:

Πηγή how-to video: Saba Meeting Cloud Support


Πώς ενεργοποιώ τη Java στον Mozilla Firefox σε Windows;

Για να χρησιμοποιήσετε επιτυχώς το Centra (Saba Web Access) σε Windows πρέπει να ενεργοποιήσετε το Java plugin (Πρόσθετο) στο πρόγραμμα περιήγησής σας. Όταν η Java είναι αποκλεισμένη δε μπορείτε να συμμετάσχετε σε μια εκδήλωση. Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα για να ρυθμίσετε τον Firefox ώστε να ενεργοποιηθεί το πρόσθετο Java.

  1. Από το Firefox (μενού) επιλέξτε Πρόσθετα (Add-ons)
    javafirefox1
  2. Βρείτε και ενεργοποιήστε το Java plugin
    javafirefox2
  3. Επανεκκινήστε το πρόγραμμα περιήγησης

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ VIDEO:

Πηγή how-to video: Saba Meeting Cloud Support


Πώς ενεργοποιώ τη Java στον Google Chrome σε Windows;

Επιλέξτε από τις τις οδηγίες παρακάτω ανάλογα με την έκδοση Google Chrome που διαθέτετε.

Έκδοση Google Chrome 45 και νεότερη:
Από τη 1 Σεπτεμβρίου 2015 και ξεκινώντας με την έκδοση 45 του Google Chrome σταμάτησαν να υποστηρίζονται τα πρόσθετα που βασίζονται σε NPAPI, συμπεριλαμβανομένης της Java (https://java.com/en/download/faq/chrome.xml)

Έκδοση Google Chrome 42 έως 45:
Για τη λειτουργία εφαρμογών Java σε Google Chrome έκδοσης 42 έως 45 χρειάζεται να ενεργοποιηθούν οι προσθήκες NPAPI.

  1. Στη γραμμή διευθύνσεων πληκτρολογήστε:
    chrome://flags/#enable-npapi
  2. Πατήστε Ενεργοποίηση στην επιλογή Ενεργοποίηση NPAPI Mac, Windows
  3. Πατήστε το κουμπί Επανεκκίνηση τώρα που εμφανίζεται στο κάτω μέρος της οθόνης

Έκδοση Google Chrome παλιότερη από τη 42:
Για να χρησιμοποιήσετε επιτυχώς το Centra (Saba Web Access) σε Google Chrome παλιότερο της έκδοσης 42 σε Windows, πρέπει να επιτραπεί το Java applet να εκτελεστεί στο πρόγραμμα περιήγησής σας. Όταν η Java είναι αποκλεισμένη, μια ασπρόμαυρη σελίδα εμφανίζεται κατά την προσπάθεια συμμετοχής σε μια εκδήλωση. Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα για να ρυθμίσετε τις επιλογές του Chrome ώστε να επιτρέπει πάντα την εκτέλεση του Java applet για τις ιστοσελίδες του Centra.

  1. Στην γραμμή διευθύνσεων του προγράμματος περιήγησης, πληκτρολογήστε: Chrome:plugins
  2. Αναζητήστε και ενεργοποιήστε το Java plugin

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ VIDEO:

Πηγή how-to video: Saba Meeting Cloud Support


Δεν μπορώ να συμμετάσχω σε μια εκδήλωση μέσω Safari σε Mac. Τι κάνω;

Για να χρησιμοποιήσετε επιτυχώς το Centra (Saba Web Access) σε Safari σε Mac πρέπει να επιτρέψετε τη φόρτωση του Java Applet. Όταν η Java είναι αποκλεισμένη, μια ασπρόμαυρη σελίδα εμφανίζεται κατά την προσπάθεια συμμετοχής σε μια εκδήλωση. Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα για να επιτρέψετε τη φόρτωση του Java plugin για μια τρέχουσα εκδήλωση. Μετά την εκδήλωση μπορείτε να ρυθμίσετε τις ιδιότητες του Safari ώστε να επιτρέπει τη φόρτωση του Java plugin σε ολόκληρο τον ιστότοπο του Centra (Saba Meeting).

  1. Για να επιτρέψετε στο applet να εκτελεστεί μια φορά, κάντε κλικ στο εικονίδιο αποκλεισμένου plugin
    unablesafari1
  2. Όταν εμφανιστεί η ερώτηση ασφαλείας, πατήστε Allow ώστε να επιτραπεί η φόρτωση του Java plugin
    unablesafari2
    Όταν το Java applet φορτωθεί, θα εισαχθείτε αυτόματα στην εκδήλωση.

Δεν μπορώ να συμμετάσχω σε μια εκδήλωση μέσω Internet Explorer σε Windows. Τι κάνω;

Όταν το Centra (Saba Web Access) δεν φορτώνεται, είναι πιθανό πως είτε δεν έχετε κάποια συμβατή έκδοση της Java εγκατεστημένη στον υπολογιστή σας είτε το πρόσθετο Java (Add-on) δεν είναι ενεργοποιημένο στο πρόγραμμα περιήγησης. Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα για να ενεργοποιήσετε το πρόσθετο Java για μια τρέχουσα εκδήλωση. Μετά την εκδήλωση μπορείτε να ελέγξετε την έκδοση Java και να ρυθμίσετε τις ιδιότητες του Internet Explorer ώστε να ενεργοποιηθεί το πρόσθετο Java σε ολόκληρο τον ιστότοπο του Centra (Saba Meeting).

  1. Όταν συνδέεστε σε μια εκδήλωση, αν το πρόσθετο Java δεν είναι ενεργοποιημένο, όταν εμφανιστεί ένα αναδυόμενο (pop-up) μήνυμα ασφαλείας πατήστε το κουμπί Enable ή Allow (εξαρτάται από την έκδοση Java) στο πρόσθετο Java (Add-on) ώστε να εκτελεστεί αυτή τη φορά
    unableie1
    unableie2
  2. Όταν το αναδυόμενο παράθυρο Do you want to run this application εμφανιστεί, επιλέξτε το κουτί επιλογής Always trust content from this publisher και πατήστε το κουμπί Run
    unableie3
  3. Στο αναδυόμενο μήνυμα Always trust content from this publisher, πατήστε το κουμπί Run για να επιτρέψετε τη φόρτωση του Centra Applet
    unableie4

Δεν μπορώ να συμμετάσχω σε μια εκδήλωση μέσω Mozilla Firefox σε Windows. Τι κάνω;

Όταν το Centra (Saba Web Access) δεν φορτώνεται, είναι πιθανό ένα από τα παρακάτω:

  • Δεν έχετε κάποια συμβατή έκδοση της Java εγκατεστημένη στον υπολογιστή σας
  • Το πρόσθετο Java δεν είναι ενεργοποιημένο στο πρόγραμμα περιήγησης
  • Έχετε έκδοση Mozilla Firefox 52 ή νεότερη (Μάρτιος 2017) που δεν υποστηρίζει πρόσθετα που βασίζονται σε NPAPI (Java)

Από το Μάρτιο 2017 και ξεκινώντας με την έκδοση 52 του Mozilla Firefox περιορίστηκε η υποστήριξη για πρόσθετα που βασίζονται σε NPAPI, συμπεριλαμβανομένης της Java (https://www.java.com/en/download/help/firefox_java.xml)

Συνέπεια του παρπάνω είναι να μην μπορεί να εκτελεστεί το Saba Meeting μέσω της Java, σε Mozilla Firefox. Για να επιλύσετε το συγκεκριμένο ζήτημα εγκαταστήστε την έκδοση Mozilla Firefox 52 ESR 32-bit release (ή νεότερη) από τη σελίδα https://www.mozilla.org/en-US/firefox/organizations/all (επιλέξτε την επιθυμητή γλώσσα και το Λειτουργικό Σύστημά σας, μόνο η 32-bit έκδοση υποστηρίζει Java, η εγκατάσταση μπορεί να γίνει επάνω από την προηγούμενή σας έκδοση Mozilla Firefox, ως αναβάθμιση). Έπειτα ενεργοποιήστε το πρόσθετο της Java όπως περιγράφεται παρακάτω.

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήστε κάποιο εναλλακτικό συμβατό πρόγραμμα περιήγησης (Google Chrome, Internet Explorer, Safari κτλ).

Εάν έχετε έκδοση Mozilla Firefox παλιότερη της 52 και δεν επιθυμείτε να αναβαθμίσετε, χρησιμοποιήστε το plugin της Java κανονικά δίνοντας το δικαίωμα εκτέλεσης όταν ζητηθεί.

Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα για να ενεργοποιήσετε το πρόσθετο Java για μια τρέχουσα εκδήλωση.

  1. Όταν συνδέεστε σε μια εκδήλωση χρησιμοποιώντας Firefox, στη γραμμή διευθύνσεων πατήστε στο κόκκινο εικονίδιο
    unablefirefox1
  2. Πατήστε το κουμπί Activate ώστε να ενεργοποιήσετε τη Java για την τρέχουσα εκδήλωση. Όταν η Java ενεργοποιηθεί θα εισαχθείτε στην εκδήλωση

Δεν μπορώ να συμμετάσχω σε μια εκδήλωση μέσω Google Chrome σε Windows. Τι κάνω;

Από τη 1 Σεπτεμβρίου 2015 και ξεκινώντας με την έκδοση 45 του Google Chrome σταμάτησαν να υποστηρίζονται τα πρόσθετα που βασίζονται σε NPAPI, συμπεριλαμβανομένης της Java (https://java.com/en/download/faq/chrome.xml)

Συνέπεια του παρπάνω είναι να μην μπορεί να εκτελεστεί το Saba Meeting μέσω της Java, σε Google Chrome. Για να επιλύσετε το συγκεκριμένο ζήτημα χρησιμοποιήστε κάποιο εναλλακτικό πρόγραμμα περιήγησης (Firefox, Internet Explorer, Safari κτλ) ή ξεκινήστε με την εφαρμογή Saba Meeting App η οποία λειτουργεί ανεξάρτητα από τη Java που εκτελείται στο πρόγραμμα περιήγησης.

Για την εκκίνηση της εφαρμογής Saba Meeting App στο Chrome θα σας προταθεί με τρία βήματα να ενημερωθεί το App, να εγκατασταθεί η επέκταση και να ξεκινήσει η εκδήλωση.

  1. Εκτελέστε το αρχείο εγκατάστασης. Το αρχείο θα κατέβει και θα εμφανιστεί στο κάτω μέρος της εργαλειοθήκης.

    Επιλέξτε "Άνοιγμα" και εκτελέστε το αρχείο εγκατάστασης το οποίο θα εγκαταστήσει την τελευταία έκδοση της εφαρμογής.


  2. Εγκαταστήστε το πρόσθετο για το Chrome. Πατήστε πάνω στο "Install Saba Meeting Chrome Connector" και είτε νέα καρτέλα είτε νέο παράθυρο του Chrome θα ανοίξει και θα σας οδηγήσει απευθείας στο Saba Meeting Chrome Connector Extension στο Chrome Store.


    Επιλέξτε "Add to Chrome" και θα ερωτηθείτε για να επιτρέψετε την προσθήκη της Επέκτασης

    Επιλέξτε "Add" και η Επέκταση θα εγκατασταθεί
    Ελέγξτε τις επεκτάσεις του Chrome από τις Ρυθμίσεις και θα δείτε την Επέκταση Saba Meeting.
  3. Εκτελέστε το πρόγραμμα πελάτη. Επιστρέψτε στην καρτέλα του Chrome και επιλέξτε το κουμπί "Launch Client"

Θα χρειαστεί να ακολουθήσετε την παραπάνω διαδικασία μόνο την πρώτη φορά που θα συμμετάσχετε σε κάποια εκδήλωση χρησιμοποιώντας την ενημερωμένη έκδοση προγράμματος πελάτη με την επέκταση του Chrome. Για επόμενες εκδηλώσεις η εφαρμογή θα εκτελεστεί δίχως καμία προτροπή για εγκατάσταση της εφαρμογής, επέκτασης κτλ.


Τι κάνω όταν μου ζητείται να γίνει ενημέρωση της Java τη στιγμή που εισέρχομαι σε μια εκδήλωση;

Αν χρησιμοποιείτε μια παλιότερη έκδοση Java, για παράδειγμα Java 1.7.0_21, μπορεί να λάβετε το παρακάτω μήνυμα καθώς ξεκινάει το πρόγραμμα περιήγησης. Μπορείτε να προχωρήσετε επιλέγοντας την επιλογή Later.
javaupdate

Κάνοντας αυτή την επιλογή δεν θα ενημερωθεί η υπάρχουσα έκδοση Java και θα σας επιτραπεί να παρακολουθήσετε την εκδήλωση χρησιμοποιπώντας τη διεπαφή προγράμματος περιήγησης.

Επιλέγοντας Update θα τερματιστούν οι διεργασίες εκκίνησης του προγράμματος πελάτη και το πρόγραμμα περιήγησης θα ανακατευθυνθεί στην ιστοσελίδα της Java ώστε να μεταφορτώσετε την τελευταία έκδοση Java. Δε θα μπορείτε να εκκινήσετε το πρόγραμμα πελάτη του Saba Meeting (Centra) έως ότου η ενημέρωση της Java ολοκληρωθεί.

Εάν επιλέξτε Block δε θα μπορείτε να εκκινήσετε την εφαρμογή Java στο πρόγραμμα περιήγησης, συμπεριλαμβανομένου του προγράμματος πελάτη του Saba Meeting.


Java και Windows 10

Η Java είναι συμβατή με τα Windows 10 ξεκινώντας με την έκδοση Java 8 Update 51. Ο Internet Explorer και ο Firefox συνεχίζουν να εκτελούν Java σε Windows 10. Το νέο πρόγραμμα περιήγησης Microsoft Edge δεν υποστηρίζει πρόσθετα και κατ' επέκταση δεν μπορεί να εκτελέσει Java.

Το Saba Meeting στην τρέχουσα κατάσταση δεν μπορεί να εκτελεστεί στο Microsoft Edge ούτε να ξεκινήσει το Saba Meeting App (διεπαφή επιφάνειας εργασίας) καθώς δεν υπάρχει κάποιο πρόσθετο Connector όπως αυτό που διατίθεται για το Google Chrome. Προτείνεται να χρησιμοποιείτε κάποιο εναλλακτικό πρόγραμμα περιήγησης.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη Java στα Windows 10 θα βρείτε στο https://www.java.com/en/download/faq/win10_faq.xml



Εγκατάσταση
Κατά τη μεταφόρτωση του Centra client ζητείται άνοιγμα του αρχείου Attend.jhtml

Αν κατά τη μεταφόρτωση του Centra client για εκτέλεση εμφανιστεί το παράθυρο διαλόγου «Opening Attend.jhtml»
jhtml
σημαίνει ότι ο browser σας δεν εκτελεί σωστά τη Java.

Κάνετε νέα εγκατάσταση ή αναβάθμιση της έκδοσης Java, επανεκκίνηση του browser και μεταφόρτωση ξανά του Centra client.

Σημειώσεις:

  • Μπορείτε να βρείτε την τελευταία έκδοση της Java για Windows στο:
    http://java.com/en/download/inc/windows_upgrade_xpi.jsp
    ή στο:
    http://www.java.com/en/download/index.jsp
  • Διαγράψτε όλες τις παρωχημένες εκδόσεις της Java
  • Οι χρήστες Mac μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη λειτουργία Software Update (στο μενού Apple) για να ελέγξετε αν είναι εγκατεστημένη η τελευταία έκδοση
  • Java για όλα τα Λειτουργικά Συστήματα θα βρείτε στο:
    http://java.com/en/download/manual.jsp

Σφάλμα κατά τη μεταφόρτωση (download) ή εγκατάσταση (installation) της εφαρμογής Saba Meeting

Όταν παρακολουθείτε την πρώτη σας τηλεδιάσκεψη, η εφαρμογή Saba Centra θα επιχειρήσει να μεταφορτωθεί και να εγκατασταθεί (run). Αν ο υπολογιστής σας ή ο browser ζητήσει να επιτραπούν (allow) αυτές οι λειτουργίες επιλέξτε Ναι ή ΟΚ.



Παρακολουθώντας μια εκδήλωση
Δε μπορεί να γίνει σύνδεση στο λογαριασμό από τη σελίδα σύνδεσης στην υπηρεσία (http://centra.eap.gr/main)

Για τη σύνδεση στο Centra χρειάζεστε ονοματικό λογαριασμό, διαφορετικό από το λογαριασμό του μητρώου του ΕΑΠ. Λογαριασμό δικαιούστε εφόσον θέλετε να συντονίσετε μια εικονική αίθουσα.
Σε περίπτωση που δεν έχετε λογαριασμό ζητήστε τη δημιουργία του στέλνοντας e-mail στη διαχείριση του συστήματος.
Σε περίπτωση που έχετε λογαριασμό αλλά παρόλα αυτά δε μπορείτε να συνδεθείτε, βεβαιωθείτε ότι εισάγετε σωστά το όνομα χρήστη και τον κωδικό ελέγχοντας τη γλώσσα ή την εισαγωγή κεφαλαίων (Caps Lock).
Αν έχετε ξεχάσει τον κωδικό σας μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την επιλογή «Έχετε ξεχάσει τον κωδικό πρόσβασης;» χρησιμοποιώντας το email που είχατε δηλώσει κατά τη δημιουργία του λογαριασμού ή να επικοινωνήσετε μέσω e-mail με το διαχειριστή του συστήματος για επαναφορά του κωδικού.


Απαιτείται ID Εκδήλωσης (Meeting ID)

Το ID της εκάστοτε εκδήλωσης αποστέλλεται από το διαχειριστή του συστήματος στο συντονιστή της αίθουσας κατά τη δημιουργία της. Ο τελευταίος μπορεί να το προωθήσει όπου χρειάζεται.



Ήχος
Δεν υπάρχει ήχος (εισερχόμενος ή έξερχόμενος)

Εκτελέστε τον Οδηγό Ήχου. Ο Οδηγός Ήχου μπορεί να προσπελαστεί από το σύνδεσμο «Έλεγχος Συστήματος» ή από το μενού «Εργαλεία» μέσα από μια αίθουσα.
Προτιμήστε την επιλογή «Ηχεία και μικρόφωνο», λειτουργεί εξίσου καλά σε κάθε περίπτωση.
Αν και πάλι δεν ακούτε ή ακούγεστε ελέγξτε τη σύνδεση των συσκευών σας και τις ρυθμίσεις τους από τις ιδιότητες ήχου στις προτιμήσεις συστήματος.


Ακούγεται ήχος με παρεμβολές ή διακοπές

Ελέγξτε την κάτω δεξιά γωνία της εικονικής αίθουσας για να δείτε την Ένδειξη Δικτύου (Network Indicator) αν δείχνει κάτι διαφορετικό από πράσινες μπάρες. Οι κίτρινες ή κόκκινες μπάρες δείχνουν χαμηλότερη σύνδεση από τη βέλτιστη για τον client σας. Το ίδιο ισχύει αν είστε ομιλητής ή ακροατής.



Σύνδεση σε αίθουσα
Γίνεται αποσύνδεση από μια αίθουσα ή υπάρχει χαμηλή σύνδεση (μεγάλες παύσεις ήχου, πάγωμα οθόνης και λειτουργιών) ή λαμβάνεται μήνυμα «Network connection lost»

Τα παραπάνω συμπτώματα είναι συνήθως αποτέλεσμα χαμηλής κίνησης του δικτύου.
Αν κατά τη σύνδεση σε μια αίθουσα, αντιμετωπίσετε αποτυχία σύνδεσης, αυτό μπορεί να οφείλεται σε :

    • σφάλμα σύνδεσης του παρόχου
    • κακή σύνδεση ή μη σωστή λειτουργία του router
    • παλαιότητα του υπολογιστή (χαμηλή ταχύτητα επεξεργασίας) ή ταυτόχρονη εκτέλεση πολλών εφαρμογών που χρησιμοποιούν πόρους του υπολογιστή και καθυστερούν την κίνηση δεδομένων
    • τείχος προστασίας (Firewall) της σύνδεσης ή του υπολογιστή που αποτρέπει την κίνηση
    • έλλειψη σήματος αν χρησιμοποιείτε ασύρματη σύνδεση δικτύου (σπίτι, γραφείο, ξενοδοχείο κτλ)

Ελέγξτε τα παραπάνω και προσπαθήστε να ξανασυνδεθείτε στην αίθουσα.



Μηνύματα σφάλματος
«Error code 6» κατά τη σύνδεση σε μια αίθουσα

Το Error code 6 κανονικά προκύπτει όταν ένα τείχος προστασίας (Firewall) ή κάποιο άλλο λογισμικό ασφαλείας μπλοκάρει το server από τη μεταφόρτωση και εγκατάσταση του λογισμικού Centra ή ενημερώσεων του server. Απενεργοποιήστε το Firewall ή το λογισμικό ασφαλείας για να επιτραπεί η εγκατάσταση. Έπειτα βεβαιωθείτε ότι το πρόγραμμα centra.exe επιτρέπεται να συνδεθεί στο Internet.


Σταματάει στο «Προετοιμασία λήψης. Παρακαλούμε περιμένετε.»

Ελέγξτε μήπως υπάρχει κάποιο μήνυμα (σε παράθυρο ή σε μπάρα στον φυλλομετρητή) το οποίο προτρέπει την εγκατάσταση αρχείου ή Active X control (για Internet Explorer). Σε περίπτωση που χρησιμοποιείτε Internet Explorer και αντιμετωπίζετε πρόβλημα ακόμα και μετά την αποδοχή του μηνύματος, μπορείτε να κάνετε επαναφορά των ρυθμίσεων Active X από τις ρυθμίσεις ή να δοκιμάσετε άλλο browser (λ.χ. Mozilla Firefox).


«Class not registered!»

Παλιότερες εκδόσεις του Centra βασίζονταν στη Java Virtual Machine της Microsoft (MS JVM) για την προσπέλαση των εικονικών αιθουσών και των καταγραφών (playbacks). Μερικές παλιές καταγραφές μπορεί να χρησιμοποιούν ακόμα εκείνο το λογισμικό.
Αν προσπαθείτε να προσπελάσετε κάποιο playback τότε ισχύει μια περίπτωση από τις παρακάτω:

    • Το playback είναι από παλιά έκδοση Centra με MS JVM και διακρίνεται από το μωβ εικονίδιο του αρχείου όπως φαίνεται στην εικόνα
7.0.1

Για την προσπέλασή του κάνετε εγκατάσταση το απαιτούμενο λογισμικό:
Απαιτούμενο λογισμικό: Centra 7.0.1 (MS JVM)

    • Το playback είναι από καινούρια έκδοση Centra και διακρίνεται από το κόκκινο εικονίδιο του αρχείου όπως φαίνεται στην εικόνα
current

Για την προσπέλασή του κάνετε εγκατάσταση το απαιτούμενο λογισμικό ακολουθώντας τον οδηγό μέσω του συδέσμου «Έλεγχος Συστήματος (System Check)»


«Login failed because the licensed user limit has been exceeded» ή «Η σύνδεση απέτυχε γιατί το όριο άδειας χρήσης του χρήστη έχει υπερβεί.»

Το μήνυμα εμφανίζεται όταν για κάποιο λόγο ο αριθμός χρηστών έχει υπερβεί τις επιτρεπόμενες άδειες χρήσης ή τη μέγιστη χωρητικότητα μιας αίθουσας. Επικοινωνήστε άμεσα με τον διαχειριστή του Centra αναφέροντας το πρόβλημα.
Στοιχεία επικοινωνίας θα βρείτε εδώ



Καταγραφές τηλεδιασκέψεων
Δε μπορεί να γίνει μεταφόρτωση του αρχείου καταγραφής σε Mac

Τα μεταφορτώσιμα αρχεία καταγραφής είναι σε μορφή .exe, η οποία δεν αναγνωρίζεται από Mac OS. Για αυτό το λόγο οι χρήστες Mac δε θα μπορείτε να βλέπετε την επιλογή «Λήψη» για τα αρχεία καταγραφών. Μπορείτε όμως να παρακολουθήσετε τις καταγραφές τηλεδιασκέψεων online μέσω του Mac Centra Client.
Σε περίπτωση που έχετε στη διάθεσή σας κάποιο αρχείο καταγραφής που θέλετε να αναπαράγετε σε Mac OS χρειάζεται να το εκτελέσετε μέσω κάποιου βοηθητικού προγράμματος (πχ Darwine).


Προσπέλαση αρχείων καταγραφών παλιότερων τηλεδιασκέψεων

Εάν έχετε πρόβλημα στην εκτέλεση αρχείων καταγραφών (playbacks) πιθανά προέρχονται από διαφορετική έκδοση Centra από την τρέχουσα. Μπορείτε να ελέγξετε την έκδοση του αρχείου και να χρησιμοποιήσετε το σωστό λογισμικό:

Έλεγχος Απαιτούμενο λογισμικό
Το αρχείο έχει μωβ εικονίδιο ως εξής:
Centra Client 7.0.1 με Microsoft Java Virtual Machine
Κατεβάστε το εδώ (.exe)
Το αρχείο έχει κόκκινο εικονίδιο ως εξής:
Τρέχουσα έκδοση Centra
Κατεβάστε την μέσω του συνδέσμου «Έλεγχος Συστήματος (System Check)»


2. Συνήθη ερωτήματα και περιπτώσεις χρήσης

Χρειάζεται να κάνω εγκατάσταση λογισμικού στον υπολογιστή μου για να συνδεθώ σε τηλεδιασκέψεις;

Το Saba Meeting λειτουργεί με δύο διεπαφές:

  • Μέσω του Saba Meeting App (διεπαφή επιφάνειας εργασίας) η οποία απαιτεί εγκατάσταση στον υπολογιστή και χρησιμοποιεί την εγκατεστημένη Java
  • Μέσω της διεπαφής προγράμματος περιήγησης η οποία εξαρτάται από την υποστήριξη και εκτέλεση της Java από το πρόγραμμα περιήγησης

Η εκτέλεση μέσω προγράμματος περιήγησης δεν απαιτεί περαιτέρω εγκαταστάσεις από τη Java, χρειάζεται όμως να δοθούν τα δικαιώματα στο πρόγραμμα περιήγησης, εφόσον φυσικά αυτό υποστηρίζει Java.

Με αρχή το Google Chrome, σταδιακά και άλλα προγράμματα περιήγησης σταματούν την υποστήριξη της Java. Για το λόγο αυτό και για να μην έχετε προβλήματα στην εκκίνηση του Saba Meeting, προτείνεται η χρήση του Saba Meeting App, με εκτέλεση διεπαφής στην επιφάνεια εργασίας, κυρίως εάν δεν είστε σίγουροι για την συμβατότητα του προγράμματος περιήγησης με τη Java.

Το Saba Meeting App εγκαθίσταται στον υπολογιστή και εκτελείται από εκεί με έναν από τους παρακάτω τρόπους:

  • Αυτόματη εγκατάσταση κατά την εκκίνηση στην επιφάνεια εργασίας ως απλός συμμετέχοντας με χρήση συνδέσμου συμμετοχής ή ως συντονιστής/παρουσιαστής μιας εκδήλωσης (επιλογή «Συντονισμός/Παρών» αντίστοιχα στο μενού της αίθουσας
  • Χειροκίνητη εγκατάσταση μέσω:
    • Του συνδέσμου http://centra.eap.gr/SiteRoots/main/Install/AppSetup.jhtml
    • Της επιλογής «Εγκατάσταση (Saba Meeting App)» από τη σελίδα σύνδεσης στην υπηρεσία
    • Της επιλογής «Λήψη Εργαλείων» από το μενού μετά τη σύνδεση στο λογαριασμό σας, εφόσον διατηρείτε έναν ονοματικό λογαριασμό στο σύστημα
  • Αυτόματη προτροπή από το σύστημα εάν για οποιονδήποτε λόγο η εκτέλεση μέσω προγράμαμτος περιήγησης/Java αποτύχει

Σε κάθε περίπτωση και εφόσον χρησιμοποιηθεί Λειτουργικό Σύστημα και πρόγραμμα περιήγησης σύμφωνο με τις απαιτήσεις συστήματος, αυτό αναγνωρίζεται αυτόματα και προτείνεται ανάλογο αρχείο και τρόπος εγκατάστασης. Για τον Chrome εμφανίζεται ένα επιπλέον βήμα για την εγκατάσταση του προσθέτου Saba Meeting Chrome Connector.

Ανατρέξτε στις οδηγίες διοργάνωσης/παρακολούθησης και στην «Αντιμετώπιση προβλημάτων» για αναλυτικές πληροφορίες εγκατάστασης.


Προσπαθώ να συνδεθώ στο Saba Meeting μέσω της σελίδας εισόδου με τους κωδικούς του ΕΑΠ. Το σύστημα δεν επιτρέπει την είσοδο.

Το Saba Meeting χρησιμοποιεί κωδικούς ανεξάρτητους από τα άλλα συστήματα του ΕΑΠ (κωδικοί μητρώου). Αυτό συμβαίνει λόγω του περιορισμένου αριθμού αδειών χρήσης που δεν επιτρέπει τη σύνδεση με το μητρώο και εισαγωγή όλων των χρηστών. Η σύνδεση πρέπει να γίνεται με τους τρόπους που περιγράφονται στην ενότητα «Διοργάνωση εκδήλωσης» για τους καθηγητές/οργανωτές τηλεδιασκέψεων και στην ενότητα «Παρακολούθηση εκδήλωσης» για τους φοιτητές/συμμετέχοντες


Τι είναι ο κωδικός εκδήλωσης;

Πολλές φορές οι χρήστες συγχέουν τον κωδικό της εκδήλωσης με άλλους κωδικούς. Ο κωδικός της εκδήλωσης (event password) χρησιμοποιείται για περιορισμό των συμμετεχόντων σε όσους έχουν πάρει την πρόσκληση στην οποία τους κοινοποιείται. Είναι μια προαιρετική επιλογή για την αίθουσα. Ζητείται μόνο κατά τη σύνδεση επισκεπτών (guests) σε μια τηλεδιάσκεψη ή για την αναπαραγωγή της καταγραφής της.


Χρειάζομαι λογαριασμό για τη χρήση του Saba Meeting;

Πολλές φορές διάφοροι χρήστες αιτούνται λογαριασμό για τη σύνδεσή τους στο Saba Meeting με οποιονδήποτε ρόλο. Λόγω του περιορισμένου αριθμού αδειών χρήσης δεν είναι δυνατόν να δημιουργηθεί λογαριασμός για κάθε χρήστη. Η πολιτική του ΕΑΠ για τη χρήση του Saba Meeting επιτρέπει δημιουργία λογαριασμού και αίθουσας μόνο σε χρήστες που θέλουν να οργανώσουν και να συντονίσουν τηλεδιασκέψεις. Μάλιστα ενδείκνυται να υπάρχει μόνο ένας χρήστης με ονοματικό λογαριασμό ανά αίθουσα (πλην εξαιρέσεων οι οποίες αξιολογούνται). Οι υπόλοιποι χρήστες μπορούν να συνδέονται ως επισκέπτες (guests) και να λαμβάνουν δικαιώματα από το συντονιστή της αίθουσας. Η αύξηση των ονοματικών λογαριασμών συνεπάγεται στη μείωση του διαθέσιμου αριθμού επισκεπτών/συμμετεχόντων. Για το λόγο αυτό θεωρείται σωστό οι ανενεργοί ονοματικοί χρήστες να αναφέρονται στο διαχειριστή για να διαγράφεται ο λογαριασμός τους.


Είμαι χρήστης, με υπάρχοντα ονοματικό λογαριασμό ή μη. Ποιοι τρόποι σύνδεσης υπάρχουν;

Οι χρήστες με ονοματικό λογαριασμό μπορούν να συνδεθούν από τη σελίδα σύνδεσης στην υπηρεσία. Έτσι μπορούν να διαχειριστούν το προφίλ τους και να συνδεθούν για να παρακολουθήσουν ή να συντονίσουν τις τηλεδιασκέψεις στις οποίες είναι εγγεγραμμένοι καθώς και να δουν τις αναπαραγωγές τους. Οι ίδιοι χρήστες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τους συνδέσμους Συμμετοχής ή Αναπαραγωγής Προσκεκλημένων. Με τη χρήση του καταχωρημένου email τους το σύστημα τους αναγνωρίζει και ζητάει τον προσωπικό τους κωδικό. Περισσότερες πληροφορίες υπάρχουν στην ενότητα «Διοργάνωση εκδήλωσης».
Οι συμμετέχοντες συνδέονται σε τηλεδιασκέψεις χρησιμοποιώντας τους συνδέσμους Συμμετοχής Προσκεκλημένων και Αναπαραγωγής Προσκεκλημένων, με χρήση του email τους και των στοιχείων αίθουσας που έχουν παραλάβει με την πρόσκληση στην τηλεδιάσκεψη.


Είμαι χρήστης, με υπάρχοντα ονοματικό λογαριασμό ή μη. Ποιοι σύνδεσμοι υπάρχουν και πώς χρησιμοποιούνται;

Υπάρχουν τριών ειδών σύνδεσμοι:

    • Ο URL Συμμετοχής Προσκεκλημένου (Guest Attend URL) ο οποίος χρησιμοποιείται για τη σύνδεση συμμετεχόντων (με υπάρχοντα λογαριασμό ή μη) σε τηλεδιασκέψεις. Γίνεται χρήση του email και του κωδικού αίθουσας εφόσον υπάρχει
    • Ο URL Αναπαραγωγής Προσκεκλημένου (Guest Playback URL) ο οποίος χρησιμοποιείται για την σύνδεση συμμετεχόντων (με υπάρχοντα λογαριασμό ή μη) στην εγγραφή μιας τηλεδιάσκεψης (playback). Γίνεται χρήση του email και του κωδικού αίθουσας εφόσον υπάρχει
    • Ο URL Συμμετοχής προ-εγγεγραμμένων (Pre-enrolled URL) ο οποίος χρησιμοποιείται για άμεση σύνδεση χρηστών με υπάρχοντα ονοματικό λογαριασμό οι οποίοι έχουν εγγραφεί από πριν στην αίθουσα. Αντικαθιστά τη σύνδεση στην υπηρεσία με άμεση σύνδεση στην αίθουσα. Γίνεται χρήση του ονόματος χρήστη και προσωπικού κωδικού.

Τι είναι οι Δημόσιες εκδηλώσεις και εγγραφές;

Μια τηλεδιάσκεψη μπορεί να οριστεί ως «Δημόσια (Public)». Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να συμμετάσχει οποιοσδήποτε, χωρίς πρόσκληση (χωρίς όμως να σταματάει να ισχύει και το δικαίωμα της πρόσκλησης). Εμφανίζεται ή είναι δυνατή η αναζήτησή της στη λίστα «Δημόσιες εκδηλώσεις (Public events)» διαθέσιμη στη σελίδα σύνδεσης με την υπηρεσία, ακόμα και χωρίς σύνδεση χρήστη. Οι συμμετέχοντες συνδέονται με βάση το email τους ενώ το σύστημα αναγνωρίζει αν υπάρχει ο λογαριασμός τους ή όχι. Μια Δημόσια εκδήλωση μπορεί να έχει κωδικό εκδήλωσης ή όχι. Οι εγγραφές που βγαίνουν από τις Δημόσιες εκδηλώσεις είναι διαθέσιμες με τον ίδιο τρόπο και εμφανίζονται στη λίστα «Δημόσιες εγγραφές (Public recordings)».



3. Αναφορές και επιπλέον οδηγίες

Για επιπλέον ενημέρωση σχετικά με τη χρήση της υπηρεσίας τηλεδιασκέψεων, επισκεφτείτε:

Επιστροφη